Welcome to SMK Mohd Khalid blog (^_^)

Tuesday, September 11, 2012

Pertandingan Futsal Piala Menteri Pelajaran


Pada 8 - 9 September yang lalu, SMK Mohd Khalid telah menghantar 1 pasukan ke Pertandingan Futsal Piala Menteri Pelajaran peringkat daerah Johor Bahru. Seramai 10 orang pelajar telah dipilih untuk
mewakili MK dalam pertandingan tersebut.

Pertandingan yang diadakan di SK Khir Johari KG Melayu Majidi JB merupakan rentetan perasmian sebuah
gelanggang futsal bertaraf antarabangsa yang telah dirasmikan oleh Tengku Mahkota Johor baru-baru ini yang telah mendapat tajaan penuh daripada Johan Cruyft Foundation dan bernilai melebihi RM 1 juta.

Justeru itu, pertandingan futsal ini telah dibuka untuk semua sekolah menengah dalam daerah Johor Bahru dan dianggarkan sebanyak 48 buah pasukan telah mengambil bahagian. Pertandingan yang berlangsung selama 2 hari itu telah memberikan peluang kepada semua peserta untuk mencuba padang baru tersebut seterusnya mempamerkan kemahiran bermain mereka.

Tidak ketinggalan juga para peserta dari MK yang telah berhempas pulas untuk mencari tempat dalam pertandingan tersebut. Oleh yang demikian, secara keseluruhan pasukan MK telah berjaya ke peringkat separuh akhir sebelum tewas kepada lawan dalam peringkat ini dan hanya berpuas hati untuk tempat keempat daripada 48 kumpulan yang bertanding.

Walau bagaimanapun persembahan yang ditunjukkan oleh kesemua peserta dapat di banggakan apatah lagi pasukan MK datang bukan sebagai pasukan pilihan. Hanya berbekalkan semangat yang tinggi dan kerjasama yang baik dalam pasukan akhirnya memperolehi kejayaan. TAHNIAH diucapkan.



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.